Kuih Muih Melayu

Kuih Melayu asli memang tidak lapuk dek hujan dan tidak lekang dek panas. Resepi berzaman mempunyai tarikanya tersendiri dan sepatutnya tidak dibenarkan pupus begitu sahaja. Ianya harus dihidupkan semula dengan membuatnya mengikut cara orang-orang dahulu, setakat mana yang boleh kita ikuti. Kalau dahulunya nenek moyang kita mengunakan arang dan bara dari sabut kelapa sekarang ini kita sudah ada ketuhar (oven), microwave dan electric frier.

Mungkin cara memasaknya berubah mengikut keadaan semasa tetapi resepi, bentuk, penyediaan kuih berzaman ini tidak berubah. Generasi muda seharusnya diberitahu resepi asal kuih muih orang-orang Melayu kita supaya ianya tidak tenggelam dimamah zaman yang tidak kurang dengan kecanggihan kuih-muihnya.

KweMwe Enterprise mengekalkan resepi berzaman dan pada sesiapa yang ingin mencuba hubungilah kami.


Monday, February 28, 2011

Soto Yang Lain Dari Yang Lain


Soto Istimewa


Nampak Lazat? Cuba Makan!


Satukan Semua Dalam Kuah Soto......


Soto kami disediakan macam hidangan yang lain, mengikut cara orang Johor dulu-dulu. Mutu kualiti dan kebersihan dijaga dengan rapi untuk menentukan hidangan yang sememangnya sedap. Mungkin anda akan berkata..."alah Soto rasa semuanya sama".  Belum tentu...cuba Soto kami dan anda mungkin terpesona. Harga Soto ada tersenarai di dalam Harga Kuih Dan Hidangan kami.


Kuah Soto Beku dibuat pekat sediket dan perlu dicampurkan air untuk mencairkanya.


No comments:

Post a Comment