Kuih Muih Melayu

Kuih Melayu asli memang tidak lapuk dek hujan dan tidak lekang dek panas. Resepi berzaman mempunyai tarikanya tersendiri dan sepatutnya tidak dibenarkan pupus begitu sahaja. Ianya harus dihidupkan semula dengan membuatnya mengikut cara orang-orang dahulu, setakat mana yang boleh kita ikuti. Kalau dahulunya nenek moyang kita mengunakan arang dan bara dari sabut kelapa sekarang ini kita sudah ada ketuhar (oven), microwave dan electric frier.

Mungkin cara memasaknya berubah mengikut keadaan semasa tetapi resepi, bentuk, penyediaan kuih berzaman ini tidak berubah. Generasi muda seharusnya diberitahu resepi asal kuih muih orang-orang Melayu kita supaya ianya tidak tenggelam dimamah zaman yang tidak kurang dengan kecanggihan kuih-muihnya.

KweMwe Enterprise mengekalkan resepi berzaman dan pada sesiapa yang ingin mencuba hubungilah kami.


Thursday, March 31, 2011

Jualan Pertama Biskut Kenari

Saya dapat tempahan dan jualan pertama Biskut Kenari semalam. Apa rasanya...seronok. Kenapa? Feedback dari Puan yang membelinya mengatakan biskut itu sedap dan rasanya lain sekali. Baguslah...she is happy and I am happy too. Bukan kerana untung sangat ..tidak. I am passionate about the kuih I sell....bila customer kata sedap, thats makes my day. So cubalah Biskut Kenari ini, memang payah dapat kat KL ni. You will not regreat buying it.

1 comment:

  1. Biskut kenari? tak penah makan, nak order 1 balang

    ReplyDelete