Kuih Muih Melayu

Kuih Melayu asli memang tidak lapuk dek hujan dan tidak lekang dek panas. Resepi berzaman mempunyai tarikanya tersendiri dan sepatutnya tidak dibenarkan pupus begitu sahaja. Ianya harus dihidupkan semula dengan membuatnya mengikut cara orang-orang dahulu, setakat mana yang boleh kita ikuti. Kalau dahulunya nenek moyang kita mengunakan arang dan bara dari sabut kelapa sekarang ini kita sudah ada ketuhar (oven), microwave dan electric frier.

Mungkin cara memasaknya berubah mengikut keadaan semasa tetapi resepi, bentuk, penyediaan kuih berzaman ini tidak berubah. Generasi muda seharusnya diberitahu resepi asal kuih muih orang-orang Melayu kita supaya ianya tidak tenggelam dimamah zaman yang tidak kurang dengan kecanggihan kuih-muihnya.

KweMwe Enterprise mengekalkan resepi berzaman dan pada sesiapa yang ingin mencuba hubungilah kami.


Tuesday, April 19, 2011

Cara Mengurangkan Kos Membeli Laksa Johor

Laksa Johor kami telah menerima banyak tempahan. Untuk membantu semua pelanggan kami yang berminat membeli Laksa kami yang muuuaaah....muuuaaah...muuuaaah ini, kami ada cadangan yang bole mengurangkan kos anda.

Sekiranya anda membuat pesanan didalam kontena plastik yang tahan mikro wave harganya RM7.00 satu. Kos kontena mirco wave ini ialah RM0.50 satu. Itu harga yang dibeli oleh kami. Sebaliknya jika anda sanggup menerima tempahan anda didalam plastik bag harganya ialah RM6.50 satu. Semua bahan-bahan laksa diletak didalam plastik bag yang tahan panas. Spaghetti dan kuah laksa didalam plastik beg yang serdehana besar dan semua ramuan lainya saperti daun selasih, daun kesum ( satu plastik kecil), bawang merah yang di hiris, timun yang telah disaggat, togay, jeruk cepo, limau kasturi, dan sambal belacan yang cukup pedas didalam plastik kecil masing-masing.

Sekiranya anda mahu membuat jamuan atau kenduri dan ingin menghidangkan laksa secara buffet, boleh tidak ada masalah. Bekalkan kepada kami pinggan besar anda, mangkuk dan sebagainya dan juga kontena untuk menyimpan semua ramuan, kami sediakan semuanya dan anda mengambilnya dari kami atau kami menghantarkanya kepada anda. Sekiranya kami perlu membekalkan bekas plastik yang besar, kos perbelanjaan membeli kontena plastik ini perlu dibayar oleh anda. Kiraanya senang sahaja RM6.50 satu + Kos Kontena Plastik. Sekiranya kami menghantar cas penghantaran akan di kenakan.

Jika anda peminat Laksa Johor atau tidak saya sarankan anda mencuba laksa kami dahulu. Cuba dahulu dan kalau rasanya tidak sedap.....mungkin itu adalah kali terakhir anda membeli laksa kami.

Minggu depan Laksa Johor kami boleh diperolehi diKLCC. Sambutan amat menggalakkan alhamdullillah.

No comments:

Post a Comment